Grammar teaching in Portugal
Bien que certaines études montrent un fossé entre les pratiques curriculaires et les directives pour l’enseignement de la langue maternelle, le curriculum portugais a toujours laissé une place à l’enseignement de la grammaire. Le débat se concentre sur les questions "Pourquoi enseigner la gramm...
Guardado en:
Autores principales: | Ana Luísa Costa, Sónia Valente Rodrigues |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | CA EN ES FR |
Publicado: |
Universitat Autònoma de Barcelona
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/6140442728a74ee29f64e2015c76ce29 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Beliefs and Practices towards Teaching and Learning Grammar: A Multicase Study
por: Patrícia Ferreira
Publicado: (2014) -
The role of grammar in learning to write: An interview with Joaquim Dolz and Carmen Rodríguez-Gonzalo, experts in writing didactics
por: Alba Compte Rosich
Publicado: (2020) -
Thinking differently about grammar and metalinguistic understanding in writing
por: Debra Myhill, et al.
Publicado: (2020) -
Teaching Spanish in the United States in the digital age: Strategies and approaches on teaching Spanish in online and hybrid classes
por: Liane She Honeycutt, et al.
Publicado: (2020) -
Increasing Students' Grammar Performance through Communicative Language Teaching
por: Mutmainnah Marzuki, et al.
Publicado: (2021)