Krzysztof Knittel's chamber opera and Agnieszka Stulgińska's music theatre: Examples of a new syncretistic medium in contemporary Polish music
This essay analyses and interprets the scores, recordings, and media used in Knittel and King's The Heart Piece - Double Opera (1999) and Stulgińska's Three Women for three women and ten instruments (2017), two semi-improvised Polish operas using performance art and interaction between sou...
Guardado en:
Autor principal: | Karwaszewska Monika |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN SR |
Publicado: |
Akademija umetnosti Univerziteta u Novom Sadu
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/632574e66579416388ff0b5761bfbf6e |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Interview de Graham Kotowich, chorégraphe, et d'Aurélie Barré, assistante à la mise en scène dans Frankenstein Junior, comédie musicale d'après le film de Mel Brooks (1974), à l'affiche à l'Opéra-Théâtre de Metz (octobre 2021)
por: Nathalie Vincent-Arnaud
Publicado: (2021) -
Ópera, barcos y banderas : el melodrama y la migración en Argentina (1880-1920) /
por: Cetrangolo, Annibale, 1948-
Publicado: (2015) -
African music
Publicado: (1954) - Music trades
-
Music and altered states consciousness, transcendence, therapy, and addictions /
Publicado: (2006)