Reduced burnout and higher mindfulness in medical students after a self-care program during the COVID-19 pandemic
ABSTRACT Background: Medical students experience high levels of psychological stress during clinical training. However, most medical curricula do not teach self-care skills. The COVID-19 pandemic has disrupted medical education causing increased distress among students. Aim: To report the implemen...
Guardado en:
Autores principales: | Zúñiga,Denisse, Torres-Sahli,Manuel, Nitsche,Pía, Echeverría,Guadalupe, Pedrals,Nuria, Grassi,Bruno, Cisternas,Marcela, Rigotti,Attilio, Bitran,Marcela |
---|---|
Lenguaje: | English |
Publicado: |
Sociedad Médica de Santiago
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-98872021000600846 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Burnout en la formación de profesionales de la salud en Chile: Factores de protección y riesgo, y propuestas de abordaje desde la perspectiva de los educadores
por: Bitran,Marcela, et al.
Publicado: (2019) -
Recursos psicosociales positivos y salud cardiovascular
por: Nitsche,María Pía, et al.
Publicado: (2014) -
Mindfulness y la relación clínica: pasos hacia una resiliencia en medicina
por: Krogh,Edwin, et al.
Publicado: (2019) -
The Relationship Between Mindfulness and Cognitive Flexibility of University Students
por: Tugce PEKER AKMAN, et al.
Publicado: (2021) -
The Role of Cognitive Fusion and Mindfulness Components in Prediction of Student’s Depression
por: Khadijeh Fooladvand
Publicado: (2020)