Students’ understanding of the concept of the electric field through conversions of multiple representations
We conducted a study with introductory and upper-division level physics students in a Mexican and a Spanish university to learn how students recognize the main characteristics of the electric field in three of its more widely used representations, namely, algebraic notation, vector field plot, and e...
Guardado en:
Autores principales: | Esmeralda Campos, Genaro Zavala, Kristina Zuza, Jenaro Guisasola |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
American Physical Society
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/361a448c64d94ac988bad8462ef6c31f |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Guiding students towards an understanding of the electromotive force concept in electromagnetic phenomena through a teaching-learning sequence
por: Kristina Zuza, et al.
Publicado: (2020) -
Phenomenographic analysis and comparison of students’ conceptual understanding of electric and magnetic fields and the principle of superposition
por: Esmeralda Campos, et al.
Publicado: (2021) -
Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
por: Jenaro Guisasola, et al.
Publicado: (2021) -
Actitudes y motivaciones de los estudiantes de ciencias en Bachillerato y Universidad hacia el aprendizaje de la Física
por: Endika Arandia, et al.
Publicado: (2016) -
Force, velocity, and work: The effects of different contexts on students’ understanding of vector concepts using isomorphic problems
por: Pablo Barniol, et al.
Publicado: (2014)